peluang keemasan

PRAY FOR GAZA


ALHAMDULILLAH . 
assalamualaikum . hari ni saya nak bercerita mengenai peluang yang diberikan oleh allah kepada beberapa orang artis untuk melihat sendiri keadaan di gaza , seperti kita tahu rakyat palestin ditindas oleh yahudi . yaa memang kita tidak boleh berbuat apa apa tetapi kita boleh membantu mereka dengan menghulurkan sumbangan wang dan yang penting sekali ialah DOA . bukan senag nak dapat peluang begini . 

beberapa hari yang lepas artis HELIZA HELMI post di fb nya menunjukkan kanak kanak yg bersemangat ke sekolah walaupun ayahnya baru mati syahid . ya allah kuatnya mereka . apabila ditanya adakah kamu ingin tinggal di mlaysia mereka menjawab 'tidak perlu . kami akan mempertahankan bumi GAZA kami . kamu pergilah berjuang untuk negara kamu , ' banyak kita lihat mereka yang mati syahid di palestin mati dalam keadaan tersenyum . kenapa ? kerana mereka meninnggal dalam keadaan yang beriman . subhanalllah <3 kita ?? menutup aurat pun masih belum lengkap sepenuhnya (nasihat untuk diri saya juga :)) inikan mahu berperang ??fikirkan ...




HELIZA HELMI berkata dalam fb nya kanak kanak palestin mengalu alukan kedatangan mereka dengan menyambut mereka dengan senyuman dan berkata 'WELCOME TO GAZA ' mereka tidak meminta sedekah walaupun mereka susah . ya allah begitu cekalnya kehidupan mereka :)


SIAPA KANAK KANAK DI ATAS ?

nama beliau ialah faris odeh . beliau telah ditembak mati oleh penembak tepat yahudi . dia hanga ingin melawan yahudi israel dengan sebiji batu ! berani sungguh faris odeh . gambar di atas telah membuka hati seorang perempuan london (kalau x silap) yang bernama LAUREN BOOTH untuk memeluk islam . SUBHANALLAH :)


No comments:

Post a Comment